KHL Dynasty-mode?

Yleinen keskustelu KHL-liigasta
Post Reply
User avatar
Kiba
2 Cups
2 Cups
Posts: 290
Joined: Thu Jul 02, 2009 9:50 pm

KHL Dynasty-mode?

Post by Kiba »

Hojo, hojo!
On käyny tässä mielessä bootata KHL uusille urille Dynasty moden muodossa. Olen nyt saanut tuotua noi löytämäni ottelustatit tietokantaan. Tavoitteena olisi, että saisin vielä tehtyä web-liittymän niiden katselemiseen, ketjujen lähetykseen ja mahdollisesti muihin toimintoihin kuten esim. pelaajakauppoihin jne.
Tässä muutamia ajatuksia mitä Dynasty mode voisi pitää sisällään:

- Peli jatkuisi seuraaville kausille (Dynasty mode), eli samalla joukkueella voisi luoda Dynastiaa.

- Ennen kauden alkua dfarti/huutokauppa/joku muu, jolla nopeasti saadaan joukkueet kasaan, mutta täytyy olla mahdollisuus tarjota haluamansa määrä rahaa pelaajista. Vuoropohjainen tuntuu liian hitaalta kun kaikkia ei kuitenkaan saada edes muutamaksi tunniksi yhtä aikaa koneen ääreen. Homma tyssää liian usein. Olen miettinyt että tarjoukset tehtäisiin yhtäaikaa ilman vuoroja. Tietyllä ajalla vaikka, esim. viikonlopun aikana. Yhtäaikaisissa tarjouksissa on se ongelma, että tarjoukset säästetään loppuun ja kilpajouksu deadlineen voi osoittautua jopa tekniseksikin ongelmaksi. Yksi vaihtoehto on huutokauppa jossa muiden tarjouksia ei tiedä. Isoin tarjous sitten voittaisi. Tässä ongelma voi olla miten jakaa tarjouksensa ettei budjetti mene yli kun ei tiedä minkä pelaajan sitten loppujen lopuksi saa. Ehkä jonkinlainen pelaajien ryhmittely tarjouksissa, eli tarjoaminen tietyistä pelaajista kerrallaan? Yli varojen ei voisi tarjota, eli jonkinlainen laskuri tulisi olla että rahat riittää minimirosteriin vaikka ei vielä tässä vaiheessa ole kaikista pelaajista tietoa.

- Pelaajien alkupalkka ryhmiteltäisiin OVR (overall) mukaan, mutta nyt paremmat pelaajat maksavat jo peruspalkalla huomattavasti enemmän kuin huonommat. Ei siis suoraa kerrointa OVR:n mukaan. Pelaajilla olisi myös minimipalkka esim. 50 000. Tähän palkkaan pääsisi sitten iso ryhmä pelaajia "pohjalta".

- Pelaajille voisi tarjota sopimuksia 1-3 vuoden ajaksi. Jos tarjoukset ovat yhtä isot jostakin pelaajasta, pitemmän sopimuksen tarjous voittaa. Tarjouksissa ilmoitetaan ensimmäisen sopimusvuoden palkka. Pelaajan palkka nousee useamman kauden sopimuksissa seuraavina vuosina 10% edellisenvuoden palkasta. Esim. JR saa 3 vuoden sopimuksen 300 000. Seuraavalla kaudella JR kuittaa 330 000 ja 3 kaudella 363 000. Kun pelaajan sopimus loppuu, pelaaja tulee taas preseasonilla "pooliin" josta kuka tahansa voi tarjota hänelle sopimusta. 3 vuotta olisi maksimi sopimusaika, eikä sopimusta voi muuttaa kesken sopimusajan. Pelaajsta ei pääse eroon sopimusaikana kuin kauppaamalla sen toiselle pelaajalle.

- Kun preseason sopimuksien teko on ohi, ei toiselta voi enää "ryöstää" pelaajia. Tämän jälkeen kaudella ainoat pelaajien siirtymiset tapahtusivat pelaajakauppojen myötä. Pelaajakaupoissa saa nyt liikuttaa myös rahaa tai varausvuoroja pelaajien lisäksi. Pelaajan sopimus ei kuitenkaan muutu.

- Ensimmäisen kauden jälkeen tulee uusia pelaajia rosteriin ja vanhoja poistuu eläkkeelle. Uusien pelaajien kanssa tehdään sopimuksia varauksilla muutamassa kierroksessa. Näitä varausoikeuksia voi kaupata kauden mittaan halutessaan.

- Joka kauden alussa saisi uuden rahamäärän budjettiin. esim. 5M. Lisäksi voisi olla muita bonuksia. Edelleen kaikki säästynyt raha siirtyisi seuraavalle kaudelle.

- "Bonukset" voisivat olla:
- Sijoittuminen liigassa. Finaalien voittaja 500 000, finaalien 2:n 400 000, semifinaaleihin päässeet 300 000, plejarien eka kiekalle päässeet 150 000. tjs.
- Tavoitteen asettaminen. Kun preseason pelaajasopimukset on tehty, asetettaisiin tavoite kaudelle. Tavoitteen toteutumisesta saisi bonusta ja jos ei pääse tavoitteeseensa, tulisi miinusta. esim. San Jose katsoo kauden alussa, että sillä on hyvät mahdollisuudet neljän joukkoon plejareissa ja ilmoittaa tavoitteekseen semifinaalit. Seuraavassa eri vaihtoehtoja kuinka saattaa käydä. Jos SJ pääsee semifinaaleihin, mutta ei finaaleihin SJ nettoaa 300 000 + 300 000 = 600 000. Jos SJ ei pääse plejareihin ollenkaan, tulos on 0 - 300 000 = -300 000. Jos SJ pääsee vain ensimmäiselle kierrokselle plejareissa, tulos on 100 000 - 300 000 = -200 000. Jos SJ voittaa mestaruuden, tulos on 500 000 + 300 000 = 800 000.
- Mahdollisia muita bonuksia esim. kauden paras maalintekijä yms?

- Mikäli joukkueen budjetti menee miinukselle väärin asetettujen tavoitteiden ja nousevien palkkakustannusten takia, ei joukkue voi tulevalle kaudelle asettaa tavoitetta. Joukkue ei voi myöskään hankkia uusia pelaajia koska rahat ovat miinuksella. Jos joukkueen pelaajien sopimukset loppuvat niin, että minimirosteria ei saada kasaan, voidaan sopimuksia tehdä liigan halvimpien pelaajien kanssa niin että minimirosteri täyttyy. Kun joukkue saa taloutensa plussalle, voi sopimuksia taas tehdä ja tavoitteita asettaa.

- Rosterit voisivat olla vaikka originaalit tai sitten vedetään vaikka nimet 80 luvun alusta ja arvotaan pelaajille attribuutit. Sitten olisi helppo katsoa netistä minkä nimisiä tyyppejä tulee seuraavalle kaudelle ja mahdollisesti jopa ketä jää eläkkeelle. Pelaaja ei jää kuitenkaan eläkkeelle kesken sopimuskauden. Uusien pelaajien attribuutit tulee tietoisuuteen vasta kun varausvuorot alkavat. Niihin voidaan kuitenkin laittaa "ryhmiä" esim. tulossa OVR 90-80 5 pelaajaa, OVR 80-70 7 pelaajaa jne. Varaajalla on etuoikeus tehdä uuden pelaajan kanssa 1 kauden sopimus listahinnalla. Jos haluaa usemman vuoden sopimuksen tai ei ole kiinnostunut varaamastaan pelaajsta, pelaaja menee "pooliin" ennen kauden alkua, josta kuka tahansa voi tehdä tarjouksen.

- Joukkueessa tulisi olla vähintään 12 hyökkääjää, 6 pakkia ja 2 mokea. Max. yhteensä 25 hyökkääjää ja 3 maalivahtia. Olisi jokaisen omassa harkinnassa kuinka paljon palkkaa pelaajia kaudelle. Luokkaantumiset ja pelikiellot syövät kuitenkin rosteria kauden mittaan ja jos ei ole varamiehiä, silloin joku/jotkut pelaavat useammassa ketjussa. Hyökkääjät hyökkääjinä ja pakit pelaavat pakkeina. YV/AV ei rajoituksia. Sama mies ei tietenkään voi pelata yhtä aikaa useammassa paikassa samassa ketjussa :) Voidaan miettiä pitäisikö vajaalla rosterilla pelaamisesta rangaista taloudellisesti, esim 10 000 per peli tjs.

- Maalivahdeille väsymys katsottaisiin peliajasta, joka saadaan nyt talteen sekunnilleen.

- Loukkaantumisissa GFP lievempi GFG pahempi, esim. niin että GFP katsottaisiin loukkaantumisajan minuutteja jolloin loukkaantuminen olisi 0-9 peliä ja GFG tästä jotenkin pahempi. Tai sitten otetaan loukkaantumiskerratkin mukaan tjs.

- Pelikiellot 5min jäähyistä ja loukkaantumiseen johtavista tilanteista, josta pelaaja saa jäähyn. Nämäkin saa nyt tietokantaan automaattisesti.



Kertokaa mielipiteitä näistä, kysykää ja esittäkää omia ajatuksianne.

P.S. Ohjelmoinnissa riittää vielä työsarkaa, joten jos tämä toteutuu, aloitus menee aikaisintaan tammikuulle.
User avatar
matu
4 cups
4 cups
Posts: 98
Joined: Wed Jun 01, 2011 3:34 pm

Re: KHL Dynasty-mode?

Post by matu »

Statit vois muuttua alaspäin loukkaantumisten seurauksena vaikkapa siten, että
GFP tiputtaa kolmea kykyä (arvotaan kyvyt, mitkä tippuu) ja
GFG tiputtaa viittä kykyä.

Statit vois noussa ainakin kauden päätteeksi jollain fiksulla periaatteella...
Post Reply